Frakt & Leveransvillkor

De flesta av produkterna som säljs via Maskinonline.se lagerhålls. 

Produkter som finns i lager skickas normalt inom det antal arbetsdagar som anges. Skulle leveranstiden avvika från det vi anger vid köptillfället, så meddelar vi dig som kund/företag. Detta är förutsatt att du har angivit en korrekt e-postadress som vi kan nå dig på. Vid en eventuell försening har du som kund rätt att häva köpet utan extra kostnad, förutsatt att ditt köp avser produkter inom vårt ordinarie sortiment. Om du som kund köper två eller fler produkter från vårt sortiment och leveranstiden skiljer avsevärt, förbehåller vi oss rätten att dela upp din leverans. För att få fram de produkter vi kan så fort som möjligt till dig som kund.

Vid frakt till ett ombud alternativt frakt till företag så använder vi oss av Postnord. 

Vi erbjuder fri frakt vid ett köp över 1000kr. Skulle du inte handla över den angivna summan kommer du som kund debiteras en fraktkostnad om 69:- till leveransställe och 99:- till företagsadress (endast företagskunder) 

Liggetid & Retur

Skulle du som kund av någon anledningen inte hämta ut ditt paket inom angiven liggtid, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för fraktavgiften, din angivna speditörs returfrakt tillbaka till oss på MaskinOnline samt en administrationsavgift. OBS!! Detta gäller även om du har fått fri frakt vid ett köp över 1000kr  Skulle du vid mottagandet av din produkt upptäcka att du din produkt har drabbats av en transportskada. Ber vi dig i första hand anmäla detta till speditören. När det är gjort kontaktar du oss via, info@maskinonline.se . Där du anger ditt ärendenummer från speditören. Så försöker vi lösa ditt problem så fort som möjligt.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen (2005:59). Ångerfristen börjar gälla från dagen du mottagit produkten. Produkten behöver returneras i oförändrat skick för att du ska få en fullständig kreditering eller återbetalning. Kreditering eller återbetalning sker normalt inom 10 bankdagar efter godkänd retur. Du som kund är ansvarig för den värdeminskning som uppstår om du hanterar varan i större omfattning än vad som anses nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion. Värdeminskning kan ske med upp till 100% av varans värde. Du som kund står för fraktkostnaden om du väljer att ångra ditt köp. Paket som skadas eller tappas bort vid en returförsändelse där frakthandlingen


JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.